Fattar det inte..

Satt o läste lite i flera olika bloggar.. (tänker inte nämna någon speciell just nu) och blev lite paff..
Det första som jag blev lite förvånad över är att folk tar sitt bloggande på blodigt allvar. För mig handlar bloggandet om att få ut mina tankar och få skriva av sig. Skriver inte för att få så många läsare som möjligt, utan skriver mer för mig själv, och vill någon läsa så får dom göra det. Ja, något åt det hållet..
Men en del av dom bloggarna jag läste nyss tar verkligen det på största allvar.
Nu är det ju inget fel i det kanske, men jag blev lite förvånad över att det var så pass många som gör det.
En annan sak som jag blev lite paff över är att när man läser kommentarer hos en del bloggar så är det konstigt att man fortsätter i samma stil. En del får ju knappt en enda positiv komentar om sitt skrivande, och ändå fortsätter man i samma stil.
Ja, jag vet vad en del tänker nu.. Att ja, men det funkar ju.. Dom har ju så o så många läsare varje dag och folk fortsätter läsa, och man måste väl få skriva vad man själv tycker och tänker.
Ja, visst svarar jag då..
Det jag menar är att om jag enbart skulle få negativa kommentarer om mitt skrivande (alltså mitt tänkande) så skulle jag kanske ta mig en funderare om det verkligen är så att det är alla andra som är obildade, eller om det kanske (bara kanske) är så att det är jag som kanske behöver ta en liten funderare över saker och ting, försöka se saker ur andra synvinklar och kanske förstå hur "alla" andra tänker..
Ehh, jag vet inte.. Jag blev bara som sagt lite paff.
Inte bra att ha så här mycket tid över när man sitter vid datorn.. man tänker alldeles för mycket då.. hehe
Nu hoppas jag att min personliga coch från AF ska ringa snart, så jag får det överstökat för idag!

Ha en bra måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0