snörvel och host

Ja, inte ska man kunna få vara glad för länge. Kände i måndags morse när jag vaknade att jag var lite täppt, men det kändes lite bättre efter ett tag. Va bra tänkte jag. Sen under gårdagens natt så kände jag att jag fick lite ont i halsen. Men jag tänkte det är nog inte så farligt.
Men när jag sovit ett tag igår på dan så vaknade jag av att det gjorde ont att svälja.. Aj. Men jag somnade om bara för att vakna en stund efter av samma sak. Jag somnade om en gång till och vaknade igen och då gick jag upp. Tänkte att jag kanske behövde äta något. Så jag åt en smörgås och det var kämpigt att få i sig. Var yr i huvudet och mådde jättekonstigt. Sen började jag känna hur febern smög sig på. Kul tänkte jag och gick för att kolla om jag hade panodil hemma, självklart hade jag inte det. Men jag hade några ibumetin, så jag tog en sån och gick och lade mig igen. Slumrade till en liten stund och vaknade igen. Sen gav jag upp. Jag mådde för dåligt för att hålla på och försöka sova. Fick höra av en kompis igår att han inte orkade sova, tyckte då att han var helt galen och förstod inte alls vad han menade, men efter ett tag så förstod jag det.
Jag gick i alla fall iväg till jobbet, fick ta en till tablett (ibumetin) när jag kom hit, och ändå mår jag inte alls bra.
Ångrar verkligen att jag gick till jobbet. Såhär är det länge sen jag kände mig. usch kan jag bara säga.
Ja, så är det. Så nu sitter jag alltså här och snörvlar och har börjat småhosta. Kul, kul.. Så vet jag att jag bara är ledig en natt och sen jobbar en till... Får se hur jag känner mig när jag sovit sen... Mår jag lite bättre så funkar det men mår jag inte bättre så får dom försöka hitta någon annan till den natten.. Så det så... Känner mig jätte elak då, vet ju att det inte är det lättaste att hitta vikarier till nätterna, men vad ska man göra när man  inte mår bra??
Nej, nu ska jag gå och sätta mig och glo vidare på tv..
Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0