Jobbdax igen!

Ja, nu sitter jag här på jobbet igen... Kan bara säga det att det är jäkligt skönt att jag bara har sex nätter kvar nu.. Eller jag tror att det är sex nätter kvar.. Ska bli så jäkla skönt att få gå tillbaka till dagpass. Jag är verkligen inte gjord för att jobba natt. Har ju inte tid att umgås med nån då.. O det är ju inget kul. Ja, ja.. Skönt ska det bli i alla fall.
Jag har fått mitt schema inför sommaren nu med. Tyckte att det såg ganska så okej ut. Känns inte som om det var så orättvist. Men jag vet inte. Det kanske det var. Visst dom har ju krånglat en hel del med schemat. Och inte riktigt lyssnat på när folk har sagt att dom vill vara lediga och så vidare. Men jag hoppas att det här schemat stämmer relativt bra nu. Jobbigt när dom ska hålla på och ändra hela tiden. Svårt att planera sommaren då... För även om man ska jobba hela sommaren så kanske man vill hitta på lite.. Åka på mini semester över en helg eller så, och eftersom Anders också jobbar inom vården så blir det lite svårt att få till sånt. Då är det bra att man kan börja kolla lite redan nu när man kan tänkas kunna hitta på nått roligt.
Jag hoppas verkligen att Anders och jag är lediga nått samtidigt när min syster och hennes familj är på semester. Då ska ju vi åka och hälsa på dom. Kommer aldrig ihåg var det är dom ska på semester, men det skulle vara roligt i alla fall, och enligt vad jag kan komma ihåg av Anders schema och vad jag kan tyda på mitt så ska det kunna gå att få till... :-)
Ja, så är det med det..
Igår var jag omgiven av barn i princip hela dagen. Först var jag och Anders hos min mamma och firade henne på Mors dag (hon fick blommor och en Elvistavla, mycket uppskattat!!) och min bror och hans fru med barn (en liten kille på 2 år och en kille som bara är 1vecka gammal) där samtidigt som oss. Sen åkte vi hem till Anders en stund för att sedan åka till hans föräldarar och äta. Då var Anders bror med son där. Hans son blir 4 i år. Så vi hade inte mycket tid utan barn... inte annat än att man börjar längta lite... Men det känns faktiskt helt okej i och med att Anders med pratar lite i dom banorna. :-) Kanske Emmas teori håller... ;-)
Nej, nu ska jag gå och äta mitt äpple och sen se lite på tv. Har redan gjort det mesta som ska göras i natt, så nu blir det mest slappa resten av natten... Skönt.. :-)
Ha det!

Kommentarer
Postat av: emma

du petra min teori håller :) i know :) hehe midsommar helgen ska bli skoj :)

2007-05-29 @ 18:00:18
URL: http://emma86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0