Första avdent

Idag är det första advent.. O jag känner absolut ingenting.. Men hallå!!! Jag som brukar skutta upp o vara extra glad en morgon som denna.. Men inte idag.. Var mest trött o ville inte vakna i morse.. Anders åkte iväg till jobbet.. Kanske därför som jag inte känner så mycket.. inget mysigt att adventsmysa ensam.. Hmm.. o sen tittade jag ut genom fönstret igen.. (dum som jag är) o ser det "fina" vädret.. Hmm.. så här ska det väl inte se ut på första advent.. Då ska det ju vara kallt o det ska ligga snö!! Fattar inte vad det är som händer.. Får flytta längre upp i landet så kanske man kan få lite vettigt vinterväder.. Fast å andra sidan så får jag nog flytta ensam då i o m att Anders hatar kyla.. hehe..



Så vad händer idag då.. Jag är ju som sagt ensam hela dagen.. Tänkte att jag skulle rensa i vårat skafferi.. Är rörigt fär inne, fick aldrig någon riktig ordning när vi flyttade..
Sen ska jag nog ta fram dammtrasa o dammsugare, kanske plocka lite i lilla rummet.. Det är ju inte klart riktigt ännu..
Sen ska min adventsängel upp i sovrummet.. Glömde ju bort den igår, men idag ska den bara upp!
Ska även gå till affären idag.. Måste komma ihåg att köpa mossa idag till adventsljusstaken..Vill ju tända det första ljuset idag! Annars är det ju fel.. hehe..

Nej,nu ska jag väl kolla runt lite innan jag sätter igång..
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0